תזונה קטוגנית

שמעתם על תזונה קטוגנית?
לא בטוחים שאתם יודעים מה זה?
האם זוהי התזונה המתאימה לכם?

גלו עוד במאמר הבא!

 

תזונה קטוגנית
ארוחת בוקר בתזונה קטוגנית
חמאת בוטנים לארוחה קטוגנית

על מה אנחנו הולכים לדבר?

יסודות התזונה הקטגונית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות שחולקת קווי דמיון עם דיאטות אטקינס ודלות פחמימות. קטו הוא קיצור של קטוזיס, שהוא המצב שבו הגוף שלך נכנס כשהוא מפרק שומן במקום פחמימות לאנרגיה.

דיאטות קטוגניות נועדו להעביר את הגוף שלך מלהסתמך בעיקר על גלוקוז (סוג של סוכר) כמקור הדלק העיקרי שלו להסתמך בעיקר על שומן. כאשר אתה מגיע לנקודה זו, אתה נכנס למצב הנקרא "קטוזיס" או "קטוגני" שהוא המקום שבו הגוף שלך מתחיל לפרק שומן כדי לייצר קטונים בכבד; מכאן השם "קטו".

בדרך כלל, על ידי הקפדה על דיאטה קפדנית, אנשים יכולים להגיע למצב זה תוך שבועיים ולרדת במשקל ללא כל התערבות חיצונית אחרת.

מהם היתרונות של התזונה הקטוגנית?

תזונה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות המאלצת את הגוף לשרוף שומנים ולא פחמימות לאנרגיה.

התזונה הקטוגנית קיימת מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת ושימשה במקור כטיפול באפילפסיה בילדים. אבל בשנים האחרונות, הוא נהנה מגיחה של פופולריות בזכות השימוש בו על ידי סלבריטאים כמו קים קרדשיאן והאלי ברי.

אחד היתרונות של דיאטה זו הוא שהיא יכולה להוביל לירידה במשקל. הוא עושה זאת על ידי דיכוי התיאבון והפחתת תשוקות הרעב הנגרמות על ידי גמילה מפחמימות או דיאטות עתירות פחמימות.

דיאטה זו גם מאפשרת לאנשים לאכול יותר מזון מבלי לדאוג לגבי צריכת הקלוריות שלהם מכיוון שהיא כל כך משביעה בגלל תכולת השומן הגבוהה.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות, עתירת שומן וחלבונים מספקת עם כמויות מתונות של מזון. סוג זה של דיאטה מפחית את יכולת הגוף להפוך פחמימות לסוכר, מה שבסופו של דבר מפחית את התשוקה שלך לסוגי מזונות אלו. קטונים מיוצרים על ידי הכבד כתוצאה מפירוק חומצות שומן מהמזון שאנו אוכלים כמו שומנים ושמנים. לאחר מכן הם משמשים כמקור אנרגיה במוח ובשרירים ללא צורך בפירוק כל פחמימות או סוכרים.

האם אני צריך להתאמן כשאני עוקב אחר דיאטה קטוגנית?

התזונה הקטוגנית הפכה לגישה תזונתית פופולרית לירידה במשקל ולשמירה על המשקל. תופעת לוואי שכיחה של סוג זה של דיאטה היא נוכחות של קטונים בשתן או בדם. קטונים הם תוצרי לוואי של שריפת שומן לדלק. הנוכחות של קטונים בגוף שלך נקראת "מותאם לקטו".

מאמר זה ידון בשאלה האם אתה צריך לעשות פעילות גופנית כאשר אתה עוקב אחר דיאטה קטוגנית.

תופעת לוואי שכיחה של סוג זה של דיאטה היא נוכחות של קטונים בשתן או בדם ואם אתה "מותאם לקטו" זה אומר שהגוף שלך התחיל להסתמך יותר על שומן כדלק במקום. זה אומר שאתה לא צריך להתעמל כל כך מכיוון שהגוף שלך ישרוף באופן טבעי יותר קלוריות, מה שעוזר בירידה במשקל ובמשקל

 

אילו מזונות מותרים בתזונה קטוגנית?

חמאת בוטנים לארוחה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן, דלת פחמימות, חלבון מתון, החולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודלות פחמימות. המטרה של דיאטה זו היא להיכנס לקטוזיס, מצב בו הגוף מייצר קטונים בכבד כדי לשמש כאנרגיה.

דיאטה קטוגנית מנוסחת היטב מגבילה בדרך כלל את צריכת הפחמימות לפחות מ-50 גרם ליום (או 20-30% מצריכת הקלוריות היומית), מעודדת צריכה של לפחות גרם אחד של חלבון לק"ג משקל גוף ליום, ומגבילה מאוד סוכר ופחמימות אחרות. חלבונים נצרכים תמיד בצורתם המלאה עם כל תשע חומצות האמינו החיוניות. מזונות עתירי שומן מעודדים לסוג זה של דיאטה מכיוון שהם מספקים יותר אנרגיה מאשר פחמימות.

 

להלן רשימה חלקית של מזונות המותרים בתזונה הקטוגנית.

-בשר: בקר, נקניק, חזיר, הודו טחון, עוף, דגים (סלמון), רכיכות (שרימפס), כל פירות הים

-פירות: פירות יער, תפוחים, תפוזים

-ירקות: ברוקולי, תרד, קייל, אבוקדו

-ביצים: ביצים קשות

-חלבי: גבינה, יוגורט, חמאה.

-אגוזים וזרעים: שקדים, גרעיני חמניות

-שמנים: שמן קוקוס, חלב קוקוס

-משקאות: מים, קפה

-שומנים: אבוקדו, חמאה, שמן קוקוס, שמן זית

-ביצים: ביצים שלמות

-ירקות: קייל, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרובית, אספרגוס

-רטבים (תוצרת בית או ללא סוכר)

 

כיצד להתחיל דיאטה קטוגנית?

כיצד מתחילים דיאטה?

קטו היא דיאטה דלת פחמימות, אבל היא לא דיאטת אפס פחמימות. אז אתה יכול לאכול פחמימות על קטו, אבל שמור אותם למינימום. אתה צריך לשאוף לא יותר מ-20 גרם של פחמימות בסך הכל ביום.

דיאטת הקטו עשירה בשומן, אז אתה צריך להיות בטוח שרוב הקלוריות שלך מגיעות ממקורות שומן ולא מפחמימות. (אל תשכחו לצרוך גם מספיק חלבון!)

איך נראה יום טיפוסי בתפריט דיאטת קטו

קטו היא סוג של תזונה עשירה בשומן, בינונית בחלבון ודלה בפחמימות. זה עוזר לאנשים לרדת במשקל, לשלוט ברמות הסוכר בדם ולשמור על בריאות הלב. דיאטת קטו זכתה לפופולריות על ידי ספר רב המכר, "הדיאטה הקטוגנית" שנכתב על ידי ד"ר לייל מקדונלד.

יום טיפוסי בדיאטת קטו יכלול הרבה שומן משמן אבוקדו, חמאה או שמנת. אתה יכול לקבל חלבון גם מביצים, בשר או קטניות, אבל אתה צריך להימנע מפחמימות בכל מחיר. תוכנית ארוחות קטו תכלול הרבה מנות עשירות בשומן וחלבון בינוני כמו בקר וביצים לארוחת בוקר עם תוספת של תרד, מנה הכוללת בעיקר חלבון ושומן (ללא פחמימות עד כמה שניתן) לארוחת צהריים וסטייק עם ברוקולי מאודה לארוחת ערב.

איך להישאר בקטוזיס בזמן אכילה בחוץ ולשמור על ספירת פחמימות נמוכה?

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להישאר בקטוזיס כשאתה אוכל בחוץ ולשמור על ספירת פחמימות נמוכה. בתור התחלה, אם זה אפשרי, אכלו בשר עם ירקות כשאתם במסעדה.

אם אינכם בטוחים איזה בשר מכיל פחמימות ומה לא, בקשו מהמלצר הבהרה. זה חשוב במיוחד עם מנות כמו צלעות או כנפיים שעלולים להכיל פירורי לחם או קמח ללחם.

אם אתם צריכים לאכול משהו שלחם בקמח או כולל אורז, בקשו מהם להשאיר את הפחמימות במנה ולהחליף אותה בירקות במקום!

מה היא תזונה קטוגנית?איך מתחילים קטו היום?
מה מותר לאכול בתזונה קטוגנית? הכל מלבד מזון מעובד, סוכר על נגזרותיו השונות ודברים לא טבעיים
דיאטה קטוגנית כמה יורדים במשקל? הכל תלוי במשקל הנוכחי שלכם - בדיאטה הזאת תשילו ק"ג מהר! רק חשוב להקפיד לשמור על התזונה

אז מה אוכלים בתזונה קטוגנית?

שאלות ותשובות על תזונה קטוגנית

דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שעוזרת לך לשרוף שומן בצורה יעילה יותר. זה נותן לגוף שלך מקור אנרגיה חלופי שעוזר לך להילחם בתשוקות ולרדת במשקל במהירות.

ישנם יתרונות רבים לשמירה על דיאטה קטוגנית, אך לא כולם מסוגלים לחוות את כולם. אנשים מסוימים עשויים לחוות תופעות לוואי כמו מצבי רוח רעים, כאבי ראש ואגירת מים קיצונית. הדיאטה הקטוגנית לא מתאימה לכולם כי קשה לדבוק בהנחיות המזון הנוקשות ביותר.

דיאטת קטו היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן.

השפעות קצרות טווח: ירידה במשקל, הקלה בכאבים כרוניים, טיפול בסוכרת מסוג 2

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן. הגוף נכנס למצב מטבולי הנקרא קטוזיס, שם הוא מפרק שומן לדלק במקום גלוקוז.

מה צריך לאכול בדיאטת קטו?

דיאטת הקטו האופיינית כוללת:

בעלי חיים: בקר, כבש, בשר צבי, בייקון, נקניק, עוף ועופות אחרים (כולל ביצים), פירות ים (כגון דגים ורכיכות)

ביצים: כל סוגי הביצים מותרים

ירקות: תרד ושאר עלים ירוקים; אספרגוס; חסה; מלפפון; ברוקולי; כרובית

פירות: אבוקדו ופירות יער (אוכמניות, תותים)

שמנים ושומנים: חמאה או גהי לבישול או אפייה

התחל כבר עכשיו על ידי הכנת רשימה של מזונות דלי פחמימות שאתה נהנה מהם. הסר את המזונות שאינם כלולים ברשימה שלך. הקפד לשמור על פחמימות מתחת ל-20 גרם ליום. שתו הרבה מים והישארו פעילים כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה!

הנה כמה טיפים לדיאטת קטו למתחילים:

שתו מים לאורך כל היום

הישארו פעילים – השתדלו לבצע לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בכל יום

הסר סוכר – זה כולל סוכר, סירופ תירס עתיר פרוקטוז, דבש, מולסה, סוכר קנים, כל סוג של ממתיק מלאכותי

הסר גלוטן – זה כולל חיטה, שיפון, שעורה וכל סוגי המוצרים העשויים עם מרכיבים אלו.